Jde o jeden z nejvytíženějších dopravních uzlů v Olomouci. Spojuje centrum města s olomouckou městskou částí Neředín. Silnici navíc protíná i železniční trať. Na křížení ulic Palackého, Litovelská, Krapkova a třída Svornosti probíhá u stanice Nádraží-město dlouho plánovaná oprava kolejí, přejezdu i okolních cest.
Podle Dušana Gavendy, mluvčího Správy železnic, se stavba skládá z opravy dvoukolejného tramvajového křížení se železniční tratí a úpravy trasy tramvajových kolejí, opravy kanalizačního sběrače, výstavby kolektoru inženýrských sítí a opravy silniční části křižovatky. Ta bude zahrnovat i chodníky a vybudování nového dělicího ostrůvku na přechodu pro chodce v Litovelské ulici.
Na rekonstrukci se společně se Správou železnic podílí také olomoucký dopravní podnik a Správa silnic Olomouckého kraje. Její celkové náklady činí necelých 40 milionů korun.
Správa železnic výluku využije i k dalším pracím. A to k rekonstrukci zastávky Olomouc-město. Vznikne zde šedesátimetrové bezbariérové nástupiště se standardizovanou výškou 550 mm nad kolejí pro pohodlnější nástup do vlaků, nový informační systém se zvukovým a obrazovým výstupem a veřejné osvětlení.
Řidiči tudy neprojedou celé léto. Uzavírka platí i pro městskou hromadnou dopravu. Tramvajové linky číslo 2 a 7 jsou nahrazeny kombinovanými linkami X2/7 a X7/2, které jezdí v trase z hlavního nádraží, jedna z linek přes Tržnici a okruh zpět přes centrum na hlavní nádraží. Druhá linka v opačném směru přes náměstí Republiky, náměstí Hrdinů, Envelopu zpět na hlavní nádraží.
Konkrétně autobusová linka X2 jezdí po objízdné trase a dočasně zastavuje u Zlaté koule. V jízdních řádech došlo k menším změnám v časech některých spojů. Cestující teď také bohužel stráví na cestě o něco déle než je běžné. Veškeré informace o výlukových jízdních řádech najdou cestující na webových stránkách olomouckého dopravního podniku nebo zastávkových označnících.