Přeložit náš web

Út, 9. 9. 2025.

Svátek má Daniela.

12.1 C
Olomouc
12.1 C
Prostějov
12.1 C
Přerov
12 C
Šumperk
9.8 C
Jeseník
Úterý, 9. září 2025.

Svátek má Daniela.  Dobré ráno.

Nová cyklostezka Hromová spojuje Olomouc se Štěpánovem

Po více než dvou letech intenzivních prací se cyklisté i pěší konečně dočkali! V pátek byla slavnostně otevřena nová cyklostezka spojující Olomouc s obcí Štěpánov. Nový úsek o celkové délce přibližně 5,5 kilometru nabízí bezpečné a komfortní spojení pro obyvatele regionu a přináší moderní dopravní infrastrukturu i zázemí pro sportovní vyžití.

Slavnostního otevření se zúčastnili zástupci města Olomouce, obcí Mikroregionu Šternbersko i Olomouckého kraje. Nová cyklostezka vede z olomoucké městské části Černovír, kopíruje železniční koridor a přes Chomoutov míří do místní části Březce ve Štěpánově. Jedná se o strategicky významné propojení, na jehož realizaci se podílely obce Štarnov, Štěpánov, Bohuňovice a město Olomouc. „Hlavní trasa měří zhruba tři a půl kilometru, odbočná větev směrem na Chomoutov pak přidává dalších téměř dva kilometry,“ upřesnil Pavel Roubínek, předseda Mikroregionu Šternbersko a starosta obce Štarnov.
Investice do bezpečnosti i komfortu

Celkové náklady na výstavbu cyklostezky přesáhly 100 milionů korun. Projekt byl financován z dotací Integrovaného regionálního operačního programu a Státního fondu dopravní infrastruktury, finančně přispěl také Olomoucký kraj. „Téměř čtyři tisíce obyvatel Štěpánova dosud neměly možnost bezpečně dojíždět do školy nebo zaměstnání na kole. Myšlenka propojit Štěpánov s Olomoucí vznikla už v 90. letech, k její realizaci jsme se jako svazek obcí dostali po roce 2020,“ doplnil Roubínek.
Moderní technologie a krajinářské řešení

Cyklostezka má kvalitní cementobetonový povrch a je doplněna o moderní prvky, které zvyšují bezpečnost i atraktivitu pro uživatele. Během výstavby byly vybudovány mosty přes vodní toky, podjezdy pod tratí, veřejné osvětlení a takzvané solární knoflíky – bezpečnostní světelné body aktivní i za šera nebo tmy. „V některých úsecích jsme museli řešit i složité geologické podmínky, například přítomnost spodní vody napojené na hladinu řeky Moravy. To si vyžádalo sanaci lomovým kamenem a pečlivé budování konstrukčních vrstev,“ vysvětlil Viktor Superata, vedoucí provozu realizační firmy STRABAG.

Nový středový pás dálnice D1 vyjde na stovky milionů korun

Od soboty 13. září 2025 začínáme rozsáhlou opravu dálnice D1 v km 296 až 321 (cca Lipník nad Bečvou až Mankovice). Práce...

Pozor na možné výpadky pevných telefonních linek

Upozorňujeme, že v úterý 9. září může na Městském úřadě Hranice docházet k výpadkům pevných telefonních linek. Důvodem jsou práce...

Neuteklo vám?

Moje Olomouc 36/2025

Prvňáčci poprvé usedli do lavic na ZŠ Řezníčkova V areálu základní školy Řezníčkova se nesla slavnostní atmosféra – desítky dětí s aktovkami a květinami v rukou poprvé překročily práh své...

Nové psí hřiště v Litovli: volnost, překážky a radost pro chlupáče i páníčky

U rybníka v Litovli, poblíž domova důchodců, se otevřelo nové psí hřiště. Čtyřnozí mazlíčci se tu...

Potravinová banka v Olomouckém kraji slaví 10 let: zachránila stovky tun jídla a...

Už deset let pomáhá Potravinová banka v Olomouckém kraji zachraňovat lidi v nouzi a šetřit potravinami....

Řekni to hejtmanovi! 36/2025

Iva, Klokočí Dobrý den. Potýkáme se s problémem nedostatku míst v mateřských školách a samozřejmě tento problém očekáváme následně...

Moje Olomouc 36/2025

Prvňáčci poprvé usedli do lavic na ZŠ Řezníčkova V areálu základní školy Řezníčkova se nesla slavnostní atmosféra...