Tři stovky jmen. Tolik osobností navrhli studenti UP v prvním ročníku soutěže o nejlepšího vyučujícího. Právě nyní je možné nominovat inovativní a inspirativní pedagogy do druhého ročníku soutěže Teaching Awards UP. Hlasovat lze až do konce října.
Soutěž, v níž pedagogy na ocenění navrhují sami studenti, probíhá ve dvou kategoriích: Teaching Junior Award je určena vyučujícím s praxí do pěti let a Teaching Senior Award pro pedagogy s delší praxí.
„Hlas studentů v této soutěži má velký význam. Pomáhá ocenit vyučující, kteří inspirují a motivují, a zároveň podporuje rozvoj a šíření dobré praxe napříč univerzitou. Budeme proto rádi, když se do soutěže zapojí co nejvíce studujících – získáme tak i důležitý pohled na to, jak vnímají výuku a vzdělávání na naší univerzitě. Soutěž je totiž součástí dlouhodobé strategie univerzity, která podporuje kvalitu a inovace ve vzdělávání,“ uvedla Jitka Petrová, prorektorka pro studium a celoživotní vzdělávání.
Studenti podávají návrhy prostřednictvím univerzitního systému evaluací. K dispozici mají návod v podobě pěti kritérií, podle nichž mohou vybraného pedagoga ohodnotit. Zvažují například, zda je učitel odborníkem ve svém oboru, zda je dostatečně inovativní a zda zvládá nové technologie.
„Hlas studentů v této soutěži má velký význam. Pomáhá ocenit vyučující, kteří inspirují a motivují, a zároveň podporuje rozvoj a šíření dobré praxe napříč univerzitou.“ Jitka Petrová
Po uzavření nominací postoupí pět vyučujících s nejvyšším počtem hlasů v každé kategorii do dalšího kola soutěže. V něm představí sebe a svou práci prostřednictvím portfolia Pedagogické komisi UP, která následně vybere vítěze. Ocenění převezmou nejoblíbenější vyučující Univerzity Palackého v únoru 2026 v rámci slavnostního programu Akademického týdne UP.
Do prvního ročníku se zapojilo více než osm set studentů, kteří nominovali téměř tři stovky vyučujících. Vítězem kategorie seniorních vyučujících se stal Kamil Kopecký z katedry českého jazyka a literatury pedagogické fakulty, v kategorii juniorních vyučujících si první cenu odnesla Kateřina Valchářová z Ústavu pedagogiky PdF UP (psali jsme zde).