Přeložit náš web

So, 8. 11. 2025.

Svátek má Bohumír.

8.3 C
Olomouc
7.2 C
Prostějov
2.7 C
Přerov
8.5 C
Šumperk
3.1 C
Jeseník
Sobota, 8. listopadu 2025.

Svátek má Bohumír.  Dobré ráno.

Náborová kampaň UP: Funguje kombinace osobního kontaktu, silné značky a technologií

Univerzita Palackého má za sebou další úspěšný rok v náborové kampani, kterou potvrdila data z dotazníkového šetření mezi studentkami a studenty prvních ročníků. Do průzkumu, probíhajícího od 1. do 19. září, se zapojilo 558 respondentů. Studenti odpovídali například na otázky, jaké byly jejich motivy pro výběr studia, kde získávali informace o možnostech studia na UP nebo zda měli na rozhodnutí vliv dny otevřených dveří či veletrhy typu Gaudeamus.

„Výsledky jasně ukázaly, že největší vliv na rozhodování uchazečů mají osobní zkušenosti a přímý kontakt s univerzitou. Více než polovina studentů uvedla, že jejich rozhodnutí ovlivnila návštěva dne otevřených dveří, a takřka 45 % respondentů se shodlo, že jejich rozhodnutí pozitivně ovlivnila návštěva expozice naší univerzity na veletrzích,“ říká vedoucí oddělení marketingu UP Ondřej Martínek. Tato data potvrzují, že právě momenty, kdy mohou uchazeči univerzitu zažít, mají klíčový dopad na jejich volbu.

Osobní setkání doplňuje promyšlený mix online komunikace. Webové stránky pro uchazeče, sociální sítě a digitální kampaně fungují jako první kontakt a zároveň zajišťují kontinuitu informací. Tři čtvrtiny studentů uvedlo, že primárním zdrojem informací pro ně byl web univerzity a web univerzitnimesto.cz, za tím pak následovaly dny otevřených dveří (48,8 %) a sociální sítě UP (39,9 %).  

Výzkum zároveň ukázal, že uchazeče k volbě UP přitahuje i samotné prostředí a pověst univerzity. Atraktivita Olomouce, nabídka studijních oborů a celková reputace UP patří mezi nejčastěji zmiňované důvody výběru. Univerzita se tak stává nejen vzdělávací institucí, ale i komunitou, která nabízí zázemí pro osobní růst, seberealizaci a smysluplné propojení studia s životem ve městě. To dokazuje také skutečnost, že takřka 75 % respondentů odpovědělo, že UP byla jejich primární volba mezi vysokými školami.

„Dlouhodobě se nám potvrzuje, že kombinace kontaktní kampaně a online komunikace je nejefektivnější. Každý rok se setkáváme s desítkami tisíc středoškoláků, ať už na veletrzích, roadshow, na našich akcích nebo přímo ve školách, a víme, že právě osobní zkušenost s univerzitou bývá pro jejich rozhodnutí klíčová,“ shrnuje Ondřej Martínek.

Výsledky dotazníků také potvrzují, že velmi dobře u potenciálních zájemců o studium rezonuje koncept Olomouc – univerzitní město, na němž stojí uchazečská kampaň. Právě spojení „univerzitní město“ vytanulo respondentům v otázce „Co se vám vybaví, když se řekne Olomouc?“ na mysli nejčastěji. Na obdobnou otázku hledající asociace s Univerzitou Palackého odpovídali studující nejčastěji modrá barva, kvalitní obory či komunitní prostředí.

Úspěchy kampaně dokazují, že autenticita, osobní přístup a kvalitní informace jsou tím, co má i v době digitální komunikace největší sílu. Univerzita Palackého tak dál rozvíjí strategii, která spojuje to nejlepší z obou světů – moderní technologie a lidský kontakt.

Read More

Nová sanitní vozidla

Ve čtvrtek 30. 10. 2025 bylo vedením Olomouckého kraje předáno pět moderních sanitních vozidel Zdravotnické záchranné službě Olomouckého kraje. Read More

Konference Onko pacient se zaměřila na lidské papilomaviry

Nadace pro výzkum rakoviny ČR uspořádala již potřetí konferenci Onko pacient, jejímž cílem je lepší informovanost pacientů a jejich rodinných příslušníků,...

Neuteklo vám?

Řekni to hejtmanovi! 45/2025

Jarda, Třemešek Dobrý den, pane hejtmane. Chtěl bych se zeptat na jednu zajímavou věc. Spojovací cesta mezi vesnicí Madoňov a částí obce Oskava – Třemešek. Půlku šestikilometrového úseku udržuje správa...

Archeologové u Kokor odhalili pozůstatky pravěkých vesnic v trase budoucí dálnice D55

Na první pohled by se mohlo zdát, že mladý muž s lopatou a štětcem v ruce...

Svatomartinské slavnosti v Olomouci: bohatý program a víno na Horním náměstí

Svatomartinské slavnosti na Horním náměstí v Olomouci letos přicházejí s novým konceptem. V sobotu 8. listopadu...

Moje Olomouc 45/2025

Chomoutov má moderní školku pro 52 dětí Mateřská škola v městské části Olomouc - Chomoutov prošla zásadní...

Řekni to hejtmanovi! 45/2025

Jarda, Třemešek Dobrý den, pane hejtmane. Chtěl bych se zeptat na jednu zajímavou věc. Spojovací cesta mezi...